-
-
Kalender
20 janNationale voorleesdag11 febUitreiking 1ste rapport11 febAdviesgesprekken groepen 815 febVoorjaarsvakantie
Schoolontwikkeling
Realisatie 2019-2020
Het afgelopen schooljaar zijn de volgende zaken op schoolniveau gerealiseerd:
Eigentijds Onderwijs
- Teamscholing Cultuur&Ik: het stimuleren van het creatieve en onderzoekende proces tijdens thematisch werken.
- Implementatie van Faqta, een methode waarin wereldoriëntatie, burgerschap, wetenschap, talentontwikkeling en kunst & cultuur thematisch en geïntegreerd wordt aangeboden met aandacht voor ontdekkend, onderzoekend, coöperatief en zelfstandig leren
- Schoolbreed thema Muziek in januari uitgevoerd.
- Aanbod in Plus- en Talentklas onderzocht en aanbevelingen opgesteld.
- Implementatie nieuwe taalmethode Staal (taal, spelling en grammatica).
- Oriëntatie op samenwerking met bedrijfsleven gestart.
- In een aantal groepen wordt gewerkt met persoonlijke leerdoelen voor kinderen.
Wereldburgerschap
- Aandacht voor kennis van andere culturen en geloven verwerkt in Faqta thema’s.
- Vaardigheid in Engels opgebouwd: begrip en communicatie staan centraal.
- Aanpassingen voor doorgaande leerlijn Engels onderzocht. Hier is geen verbetering gevonden, dus blijven we voorlopig bij Take it Easy voor Engels.
- In samenwerking met meedoen in de Wijken en vrijwilligers worden er taallessen gegeven aan ouders en is er wekelijks een taalcafé: een ontmoetingsplek voor ouders.
Kindcentrum
- In werkgroepen eerste aanzet gemaakt t.a.v. speerpunten: verbinding personeel, één pedagogische visie en één zorgstructuur.
Professionele Leergemeenschap
- De Boschuil Academy heeft de laatste fase van de drie jaren cyclus doorlopen. Iedere leerkracht heeft zich geschoold in Engels eigen vaardigheid en didactiek en Eigentijds onderwijs.
- We hebben ons verdiept in de nieuwe referentieniveaus, zodat we richting opbrengstgericht passend onderwijs ontwikkelen.
- Kennis over woordenschatdidactiek en tweede-taalverwerving is regelmatig gedeeld in het team.
Ontwikkelingen / speerpunten 2020-2021
Eigentijds Onderwijs
- Stimuleren van zelfregulerend leren: ontwikkeling van executieve functies bij leerlingen en groei mindset.
- Verdere implementatie Faqta met aandacht voor en evaluatie van schoolbrede thema’s.
- Verder implementeren nieuwe taalmethode Staal.
- Cultuur&Ik teamcursus afronden en het geleerde als ondersteuning voor Faqta thema’s inzetten.
- Opbrengstgericht onderwijs: opstellen onderwijsinhoudsplannen en aandacht voor didactisch handelen leerkrachten.
- Aanbod en methodes Rekenen en Begrijpend Lezen ijken aan referentieniveaus.
- Uitwerken van leerroutes voor meer- en hoogbegaafde leerlingen.
- Onderzoeken of CITO toetsen en Route 8 nog de best passende toetsen zijn.
- Onderzoeken mogelijkheden om van rapportage naar portfolio’s te ontwikkelen.
- Aanbod in talent- en plusklas wordt opnieuw vormgegeven.
Wereldburgerschap
- Implementeren Beleidsplan Engels en Beleidsplan Wereldburgerschap.
- Aanpassingen voor doorgaande leerlijn Engels en kennis over andere geloven en culturen blijven aandachtspunt.
Kindcentrum
- De uitwerking van de speerpunten: personeel, pedagogische visie en zorgstructuur breed uitdragen naar de teams.
- Opzetten van klankbordgroep met ouders.
Professionele Leergemeenschap
- Doorontwikkeling Boschuil Academy: leren van elkaar. Teamleden bereiden workshops voor om andere teamleden te inspireren, kennis te delen en samen te leren.
- Kennis woordenschatdidactiek en tweede-taalverwerving verder versterken in het team.
- Verdere samenwerking met externen zoeken en vasthouden.